6223 keer gelezen

Topic: Rocksmith 2014

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Kdcookie

  • Level 2
  • **
  • psnKdcookie
  • Berichten: 70
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Rocksmith 2014

Reactie #30 Gepost op: di. 23 februari, 2016, 16:10
chique dinges dat je nog steeds de motivatie hebt en blijft oefenen!

ikzelf kom weinig aan gamen, of gitaar spelen toe maar als je je verslag leest dan kriebelt het toch weer!!
mens moet zijn prioriteiten stellen zekers ;)
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Rocksmith 2014

Reactie #31 Gepost op: di. 23 februari, 2016, 16:52
Leuk dat je er nog mee bezig bent! Zo zie je maar dat games educatief zijn ;)
 

Offline qrobinez

Re: Rocksmith 2014

Reactie #32 Gepost op: do. 12 januari, 2017, 10:56
We zijn bijna 2 jaar verder nu (op 1 februari 2017 speel ik exact 2 jaar gitaar via rocksmith), dus weer tijd voor een status update!

Bij de status update van een jaar geleden was al te lezen dat het voorspoedig ging. Dus wat leer je dan bij in het tweede jaar?

In ieder geval was het mij duidelijk dat je de meeste voortgang maakt in het eerste jaar. Immers je kunt helemaal niets op een gitaar en na een jaar kun je de meeste songs in basis wel meespelen, wat natuurlijk een enorme sprong is. Het tweede jaar is de voortgang een stuk kleiner. Dit jaar ben je in de praktijk meer bezig met het ontwikkelen van je eigen speelstijl (dus timing en phrasing). De basis heb je na een jaar wel onder de knie, maar nu is het meters maken om het allemaal vloeiend uit je handen te krijgen zonder na te denken.

Dat is dit jaar uitstekend gelukt. Ik oefen nog steeds heel erg veel (liefst elke dag, maar door het drukke schema van de afgelopen maanden in verband met een verhuizing, is dat iets minder geweest), maar in principe speel ik elke dag nog steeds minimaal een uur. Dit doe ik zowel via tutorial websites waar ik een abonnement op heb afgesloten als via rocksmith.

Rocksmith heeft inmiddels een nieuwe versie (die als gratis update verspreid werd), te weten Rocksmith 2014 Remastered. Hierin zitten tal van verbeteringen die het pakket weer naar een hoger niveau weten te tillen. Ook is er een Statistieken sectie toegevoegd en krijg je inzage in hoeveel tijd je wel niet besteed hebt aan rocksmith. Dat is best even iets om trots op te zijn als je dat zo leest. Zo had ik meer dan 2000 song playthroughs gedaan inmiddels en onvoorstelbaar veel uren daadwerkelijk gespeeld.

Het afgelopen jaar is mijn Rocksmith song library flink uitgebreid, elke week komen er nieuwe songs beschikbaar als DLC en af en toe zitten er hele leuke tracks tussen, dus inmiddels heb ik er al bijna 100 songs bijgekocht, waardoor Rocksmith in principe een oneindige levensduur heeft. Bijvoorbeeld afgelopen week heb ik de U2 DLC package aangeschaft en kan ik weer 5 U2 tracks meespelen / leren. Het sterke is dat je de gitaar sound van die bands er dan ook bij krijgt wat erg vet is aangezien je die ook als presets kan gebruiken. Het is echt vet als je de specifieke U2 of Stevie Ray Vaughn sounds uit je speaker hoort komen terwijl je zelf speelt.

Ik kan niet anders als blijven concluderen dat Rocksmith de meest gespeelde PS4 titel is in de afgelopen jaren. Het is tijdloos omdat het gewoon fun is om mee te spelen met je favoriete tracks alsof je daadwerkelijk in hun band meespeelt. Zeker na 2 jaar ben je gewoon in staat om gewoon goed mee te spelen. MEde door de DLC pakketten blijft het interessant. Als je nieuwe songs wilt leren kun je die uit de 1000-en tracks online kiezen en aanschaffen.

Ik wilde 2 jaar geleden gitaar kunnen spelen en inmiddels ben ik wel op een niveau dat ik in een band mee zou kunnen spelen in een ondersteunende rol. Nu is mijn doel om me de komende jaren mezelf zo te ontwikkelen dat ik zelf de lead gitarist wel zou kunnen zijn.

Beste aanschaf ever !
 

Offline ara

Re: Rocksmith 2014

Reactie #33 Gepost op: vr. 13 januari, 2017, 19:33
ik ben benieuwd naar uw performance op onze jaarlijkse gameparty  8)
 

Offline qrobinez

Re: Rocksmith 2014

Reactie #34 Gepost op: vr. 13 januari, 2017, 21:14
Citaat van: ara op vr. 13 januari, 2017, 19:33

ik ben benieuwd naar uw performance op onze jaarlijkse gameparty  8)

die was al belachelijk goed op de vorige party, het is alleen maar beter geworden. Zo zie je maar, oefenen loont enorm :)