3951 keer gelezen

Topic: Top tv voor playstation 4

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rastaflex

Top tv voor playstation 4

Gepost op: wo. 10 december, 2014, 14:40
Beste,

Welke tv zouden jullie mij aanraden voor ps4 en film/series/sport?
Zou maximum een 55inch willen.
Budget is 2000 à 3000€.

Greetings
 

Offline qrobinez

Re: Top tv voor playstation 4

Reactie #1 Gepost op: wo. 10 december, 2014, 14:54
Citaat van: Rastaflex op wo. 10 december, 2014, 14:40

Beste,

Welke tv zouden jullie mij aanraden voor ps4 en film/series/sport?
Zou maximum een 55inch willen.
Budget is 2000 à 3000€.

Greetings


2000 a 3000 is wel een enorm budget voor een 55 inch.

mijn advies zou zijn een sony w805 of w905. bijvoorbeeld de sony 55w805. Maar die is stukken goedkoper dan jouw prijsrange.
 

Offline Rastaflex

Re: Top tv voor playstation 4

Reactie #2 Gepost op: wo. 10 december, 2014, 15:15
Zou toch liever een 4k tv hebben maar die zijn behoorlijk duur.
Of is dat niet aan te raden?
Curved scherm blijkt ook aangenamer te zijn om naar te kijken maar daar is de inputlag misschien te traag?
 

xXiNiXx

Offline xXiNiXx

  • Administrator
  • Level 6
  • *
  • psnxXiNiXx
  • Berichten: 1.515
  • XP: 27
  • Geslacht: Man

Re: Top tv voor playstation 4

Reactie #3 Gepost op: wo. 10 december, 2014, 15:39
Enkel voor PS4 is een UltraHD TV nutteloos, de PS4 ondersteunt maximum Full HD(1080p).

Waar ga je de TV plaatsen en wat is de afstand waarop je naar de TV gaat kijken? Als de afstand hoger is dan 2,5 meter, dan pas zou ik naar 55 inch TV op zoek gaan, anders ga je snel met een stijve nek naar je TV zitten staren.
 
Welkom bij de leukste Playstation familie.


Offline Teun de Dreun

Re: Top tv voor playstation 4

Reactie #4 Gepost op: wo. 10 december, 2014, 15:49
Citaat van: Rastaflex op wo. 10 december, 2014, 15:15

Zou toch liever een 4k tv hebben maar die zijn behoorlijk duur.
Of is dat niet aan te raden?
Curved scherm blijkt ook aangenamer te zijn om naar te kijken maar daar is de inputlag misschien te traag?


Kameraad heeft zo een curved scherm gruwelijk irritant met zonlicht.  Koop je een tv van 2k heb je er overdag geen fuck aan xD 

Volgens mij moet je kijken wat je nu hebt en welke opties je wilt..   
 

Offline qrobinez

Re: Top tv voor playstation 4

Reactie #5 Gepost op: wo. 10 december, 2014, 16:31
Citaat van: Rastaflex op wo. 10 december, 2014, 15:15

Zou toch liever een 4k tv hebben maar die zijn behoorlijk duur.
Of is dat niet aan te raden?
Curved scherm blijkt ook aangenamer te zijn om naar te kijken maar daar is de inputlag misschien te traag?

het klinkt denk ik mooier dan dat het is, 4K films zijn er nog nauwelijks, dan moet je een Blu-ray speler met 4K support erbij kopen en dan ook nog hopen dat de films die je mooi vindt in 4K uitgebracht worden, wat op dit moment nog lang niet vanzelfsprekend is.

Curved is een smaak kwestie, ik zou het absoluut niet willen, de kijkhoek is veel kleiner, en het scherm lijkt minder groot. Niet mijn ding :D

Persoonlijk vond ik het verstandiger om nu gewoon een model te kopen in de normale prijsklasse (in mijn geval dus een 50w805), dan heb je in ieder geval actief 3D beeld, enorm scherpe beeldverwerkers voor films (motion flow) en razendsnelle Game mode voor je games die weinig latency heeft. En het is nog 'redelijk goedkoop' ook. Dan spaar je behoorlijk wat geld uit en over 2 a 3 jaar als er wel voldoende 4K content is zijn de tv's toch weer goedkoper die dat ondersteunen en herhaal je dit kunstje gewoon.

4K is overigens wel heel mooi als je het ziet, maar ja wat heb je eraan met nauwelijks content beschikbaar.
 

Offline Rastaflex

Re: Top tv voor playstation 4

Reactie #6 Gepost op: wo. 10 december, 2014, 17:23
Bedankt voor de reacties.
Inderdaad curved is niet zo aan te raden wanneer er ook schuin naar de tv gekeken wordt.
Zal dus een recht beeldscherm worden.
Verste afstand van de tv is ongeveer 3m.
Zit ook met de gedachte dat een tv zeker 6j moet meegaan.
Daarom dat het budget vrij hoog is zodat de kwaliteit zeker nog goed is, tot wanneer ik terug een andere tv moet kopen.
 

Offline ilufyou

  • Level 3
  • ***
  • psnilufyou
  • Berichten: 308
  • XP: 6
  • Geslacht: Man

Re: Top tv voor playstation 4

Reactie #7 Gepost op: wo. 10 december, 2014, 20:15


Ik denk niet dat er veel zullen zijn die 4k zullen nodig hebben :s ... .
 

Offline Luizje

  • Level 2
  • **
  • psnLuizje050
  • Berichten: 136
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Top tv voor playstation 4

Reactie #8 Gepost op: do. 11 december, 2014, 12:03
Zag toevallig dit vannochtend voorbij komen op tweakers, misschien heb je er wat aan

http://tweakers.net/reviews/3808/1/vijf-tvs-rond-de-50-inch-voor-800-euro-inleiding.html
 

Offline Rastaflex

Re: Top tv voor playstation 4

Reactie #9 Gepost op: do. 11 december, 2014, 13:56
Zal waarschijnlijk gewoon een full hd worden van sony.
Lijkt me toch het beste en goedkoopste aangezien er toch niks in ultra hd verzonden wordt.
Is 3D dan ook een beetje overroepen?
 

Offline Teun de Dreun

Re: Top tv voor playstation 4

Reactie #10 Gepost op: do. 11 december, 2014, 15:22
Citaat van: Rastaflex op do. 11 december, 2014, 13:56

Zal waarschijnlijk gewoon een full hd worden van sony.
Lijkt me toch het beste en goedkoopste aangezien er toch niks in ultra hd verzonden wordt.
Is 3D dan ook een beetje overroepen?


Volgens mij is Passief 3d met gratis hoofdpijn en heb je zowel voor passief en  actief een bril nodig.   Als je nu niet zoiets hebt van wat mis ik de 3d optie op mijn tv dan ga je het straks ook niet missen.    Het is een leuke extra voor af en toe een 3d film al heeft het voor 80% van de film geen functie. 
 

Offline qrobinez

Re: Top tv voor playstation 4

Reactie #11 Gepost op: do. 11 december, 2014, 15:36
Citaat van: Rastaflex op do. 11 december, 2014, 13:56

Zal waarschijnlijk gewoon een full hd worden van sony.
Lijkt me toch het beste en goedkoopste aangezien er toch niks in ultra hd verzonden wordt.
Is 3D dan ook een beetje overroepen?

3D is eigenlijk alleen echt goed te noemen als je Actief 3D techniek gebruikt. Dit komt omdat passief 3d met het halve aantal beeldlijnen werkt en actief 3d met full hd, wat een wezenlijk verschil is.

De techniek werkt als volgt:
passief 3d:
alle beeldlijnen staan in 1 keer op het scherm, de even beeldlijnen zijn voor het linkeroog , de oneven beeldlijnen zijn voor het rechteroog. Hierdoor mis je dus altijd de helft van de beeldinformatie per oog.

Actief 3d:
het volledige HD beeld wordt om en om weergegeven, dus 1 keer alle lijnen voor het linkeroog en direct daarna de lijnen voor het rechteroog. En dat achterelkaar door. Doordat de tv actief communiceert met je bril worden de glazen om en om dichtgezet waardoor je door de hoge ververssnelheid altijd het volledige hd beeld in 3d krijgt te zien.

Nadeel van deze techniek is dat je overigens in de praktijk wel die flikkering kan zien van het verversen als je daar gevoelig voor bent (zoals ik), dat kun je simpel oplossen door in het donker te kijken en geen lampen of lichtinval aan de zijkant van je bril plaatst te laten vinden. Ook wordt het beeld donkerder doordat de lenzen continu aan en uit gaan, dus dat moet je compenseren (doet de tv overigens ook al), maar bij passief is het beeld helderder 3D in de praktijk.

De sony werkt met actief 3d en daar krijg je 2 brillen bij (althans bij de 50w805 die ik heb).


De kwaliteit van 3d films is overigens wisselend, bijvoorbeeld die kuifje tekenfilm en avatar zijn extreem goed, het 3d effect is daar onvoorstelbaar gewoon. Maar kijk je bijvoorbeeld de 3d versie van titanic dan is het meer een gimmick, dat komt totaal niet goed over.

Gamen in 3d kan, zelf vind ik de resultaten maar mager , maar sommigen vinden het echt fantastisch.

In de praktijk geldt voor mij in ieder geval dat ik niet al te veel gebruik maak van 3d, het is af en toe wel even grappig, maar om daar nou hele dagen naar te kijken vind ik het niet goed genoeg voor.

De duurdere panelen van Sony (805 en 905) hebben overigens een beeldverbeteraar genaamd MotionFlow, als je deze op de waarde vloeiend zet dan zijn je hd films zelfs in 2d met enorm veel diepte. Veel mensen vinden dit een overdreven effect en er wordt vaak naar verwezen als Soap serie effect. Ik moet zeggen dat ik het zelf erg indrukwekkend vindt en veel vindt toevoegen. Google daar maar eens op :)
 

Offline Rastaflex

Re: Top tv voor playstation 4

Reactie #12 Gepost op: do. 11 december, 2014, 16:54
Sony KDL55W828B een goede keuze dan of betere te vinden?
 

Offline qrobinez

Re: Top tv voor playstation 4

Reactie #13 Gepost op: do. 11 december, 2014, 17:04
Citaat van: Rastaflex op do. 11 december, 2014, 16:54

Sony KDL55W828B een goede keuze dan of betere te vinden?

is een prima keuze wat mij betreft. Eventueel zou je voor de 55w805 kunnen gaan. Het grootte verschil is dat de 828 op 800hz kan draaien en de 805 op maximaal 400hz. Dat verschil zul je in de praktijk niet echt zien maar het is de overweging waard of je dat prijsverschil ervoor over hebt.

eventueel kun je er nog een draadloze subwoofer bij aanschaffen, dan hoef je geen soundbar te kopen. Ik heb dat ook gedaan en het resultaat is goed genoeg voor normaal gebruik. Dit is degene waar je dan naar moet kijken; sony subwoofer swf-br100
 

Offline Rastaflex

Re: Top tv voor playstation 4

Reactie #14 Gepost op: ma. 15 december, 2014, 15:14
Blijkbaar bestaan er werkelijk maar 3 soorten Hertz. (50, 100 of 200 Hz)
Heb een tabel gevonden waarbij je ziet hoeveel ze werkelijk bieden bij de verschillende merken.

Je kan dit op Google terugvinden wanneer je cmr vs mci opzoekt.

Btw de Sony kdl55w828b is besteld...